Strona główna Marketing + sprzedaż 3 skuteczne sposoby na promowanie kursu online, których jeszcze nie próbowałeś

3 skuteczne sposoby na promowanie kursu online, których jeszcze nie próbowałeś

Autor: Redakcja Online Courses Space

Rosnące zapotrzebowanie na kursy online sprawia, że na rynku zwiększa się konkurencja. Twórcy prześcigają się w przyciągnięciu uwagi potencjalnych odbiorców. Walkę o klienta wygrywają ci, którzy podejmują działają kompleksowo, dbając o to, by przynajmniej niektóre z nich były niestandardowe na tle konkurentów. Nie wystarcza już pisanie bloga, nagrywanie podcastów, wydawanie pieniędzy na płatne kampanie czy prowadzenie profilu w mediach społecznościowych. Z tych możliwości korzysta niemal każdy twórca. Poznaj nasze 3 niezwykle skuteczne pomysły na promowanie kursu online, które zaangażują Twoich potencjalnych klientów i sprawią, że z niecierpliwością będą wyczekiwać możliwości zakupu.

Własna grupa tematyczna

Zaangażowana społeczność to dla twórcy kursów online ogromna wartość. Warto zorganizować miejsce w sieci, gdzie Twoi aktualni i potencjalni odbiorcy mogą się gromadzić, poznawać Ciebie lub Twoją markę, czerpać wiedzę i – dzięki temu – przekonywać się do zakupu oferowanych przez Ciebie produktów.

Na tematycznej grupie możesz prezentować kulisy powstawania Twojego kursu, angażować społeczność w jego tworzenie, organizować wszelkiego rodzaju wyzwania i live’y z Q&A. To idealna przestrzeń do tego, by dać się poznać nie tylko jako ekspert w danej dziedzinie, ale przede wszystkim jako wartościowa osoba, na którą można liczyć. Zachęcaj członków swojej grupy do zadawania pytań na tematy branżowe i nie wahaj dzielić się z nimi wiedzą, podpowiadając najlepsze rozwiązania. Twórz dla nich treści, których nie znajdą w żadnym innym z Twoich kanałów. A przede wszystkim nawiązuj z nimi relacje.

Własną grupę tematyczną możesz założyć chociażby na Facebooku. To zdecydowanie najpopularniejsze medium do gromadzenia społeczności. W zależności od tematyki Twojego kursu online, sprawdzić może się jednak również LinkedIn, a nawet Clubhouse czy Telegram.

Bezpłatne konsultacje

Kolejnym niestandardowym, ale skutecznym sposobem na budowanie z potencjalnymi odbiorcami Twoich kursów online relacji opartej na zaufaniu, są wszelkiego rodzaju bezpłatne konsultacje. Ta metoda sprawdza się niemal w każdej dziedzinie i może przybrać różną formę – od wymiany wiadomości e-mail czy za pośrednictwem któregoś z ogólnie dostępnych komunikatorów, przez rozmowę telefoniczną, aż po spotkanie online, a nawet osobiste.

Skorzystanie z niej bywa czasochłonne i angażujące dla twórcy kursów, dlatego warto zarezerwować ją tylko dla tych osób, które wydają się być idealnymi kandydatami na potencjalnych klientów. Podczas bezpłatnej konsultacji masz okazję zaprezentować swoją ekspercką wiedzę i dać odbiorcy próbkę tego, jakiego poziomu merytorycznego może spodziewać się po Twoim docelowym produkcie.

Dobrym sposobem jest również branie udziału w dyskusjach na branżowych grupach tematycznych – także tych, którymi nie zarządzasz, a których jesteś członkiem. W takie miejsca zaglądają nie tylko eksperci, ale również osoby szukające wsparcia. Wiele z nich nie udziela się w rozmowach na forum, ale z uwagą śledzą, co do powiedzenia mają inni i w odpowiednim momencie odzywają się do wybranych osób w wiadomościach prywatnych. Warto to wykorzystać, by zdobyć uwagę realnie zainteresowanych klientów.

Przedpremierowy, limitowany udział w kursie

Ostatni sposób genialnie sprawdzi się zwłaszcza w przypadku początkujących twórców kursów online. Wybierz kilka osób, którym gotowy jesteś nieodpłatnie udostępnić swój produkt do testów. Najlepiej, by nie był to nikt z grona Twoich znajomych, ale obcy ludzie zainteresowani tematem, którzy spojrzą na niego obiektywnym okiem. Zrób to najlepiej wtedy, gdy będziesz miał wstępną wersję całego kursu, którą zamierzasz jeszcze udoskonalić. 

W zamian za bezpłatny, przedpremierowy udział w kursie, poproś testerów o feedback, w którym nie będą mieli skrupułów, by wytknąć Ci wszystkie błędy. Dzięki temu dowiesz się, co dokładnie – z perspektywy Twojego potencjalnego klienta – powinno zostać poprawione przed premierą kursu. Z pewnością kursanci biorący udział w limitowanej prapremierze znajdą też masę mocnych stron Twojego produktu. Poproś ich o napisanie na tej podstawie recenzji, które wykorzystasz w dalszych działaniach promocyjnych, jako element social proof.

Mamy nadzieję, że nasze propozycje zainspirują Cię do podejmowania niestandardowych działań promocyjnych i sprawią, że uda Ci się sprzedać kurs online osobom, które będą nim realnie zainteresowane i z przyjemnością wrócą po Twoje kolejne produkty.

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...