Strona główna Marketing + sprzedaż 5 najlepszych rodzajów reklam Google Ads, które zwiększą sprzedaż Twoich kursów online

5 najlepszych rodzajów reklam Google Ads, które zwiększą sprzedaż Twoich kursów online

Autor: Specjaliści SEM i SEO z DevaGroup

Tworząc kursy online zapewne Twoim celem jest, aby jak najwięcej osób skorzystało właśnie z Twoich usług. Jak dać się poznać potencjalnym klientom w Internecie? Na pewno powinna zainteresować Cię reklama w Google Ads, dzięki której dotrzesz z ofertą do najbardziej zainteresowanych użytkowników. Z poniższego artykułu dowiesz się, jaki rodzaj reklamy najlepiej spełni Twój cel, którym z całą pewnością jest sprzedaż kursów online. Zainspiruj się poniższymi pomysłami i zwiększ szanse na rozwój swojego biznesu!

Reklama tekstowa

Ten rodzaj reklamy w wyszukiwarce to jeden z najbardziej popularnych formatów reklamowych w Google Ads. Znany jest również pod pojęciem linki sponsorowane. Jej główną zaletą jest wyświetlanie w przeglądarce Google Twojej reklamy na konkretne frazy wpisywane przez użytkownika. Może to być zatem chęć znalezienia przez niego komputerowych kursów online, wszelkiego rodzaju webinarów itp. W ten sposób docierasz z reklamą tylko do osób, które w danym momencie szukają czegoś związanego z kursami. Dodatkową korzyścią jest to, że płacisz tylko za kliknięcie Twojej reklamy. Użytkownik następnie przechodzi na stronę www, gdzie może zapoznać się z ofertą i szczęśliwie wykupić jeden z kursów.

Trzeba pamiętać, że aby do tego doszło, reklama musi zawierać wszystkie najważniejsze informacje. Bardzo dobrze jeśli wyróżnia się na tle innych reklam – oferujesz coś ekstra? Drugi kurs kosztuje 50% ceny? Pochwal się tym! Nie mniej istotne jest to, abyś spełnił obietnicę, którą poniekąd składasz w treści reklamy. Nikt nie lubi być rozczarowywany, tym bardziej jeśli liczy na zniżkę, o której na stronie docelowej nawet nie wspominasz. Kluczowe zatem jest, aby w tym aspekcie zachować spójność.

Reklama displayowa

Obok reklam tekstowych w Google Ads chętnie korzysta się również z bardziej multimedialnej formy reklamy, czyli banerów graficznych. Ich przygotowaniu obecnie sprosta każdy początkujący grafik, dzięki czemu możesz w łatwy sposób wykorzystać potencjał reklam displayowych. Charakteryzują się one dużym zasięgiem, ponieważ wyświetlają się w milionach witryn internetowych na całym świecie. Możesz oczywiście zdecydować które z nich według Ciebie są najbardziej odpowiednie. A może masz w głowie zarys osoby (w marketingu persona), która może być potencjalnie zainteresowana Twoimi kursami? Google Ads oferuje szeroki wachlarz kierowania reklam: od zainteresowań użytkowników, przez to co przeglądają w Internecie, aż po wybór konkretnych witryn, na które wchodzą Twoi przyszli klienci. Twórz różne kombinacje kierowania no i oczywiście testuj, testuj, testuj!

Reklama Zakupy Google

Jeśli posiadasz swój sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż kursów, to reklama w Zakupach Google powinna zdecydowanie zwrócić Twoją uwagę. Ten format to idealne rozwiązanie dla e-commerce, ponieważ użytkownicy poszukujący gotowych nagrań mogą od razu zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi ceny. Po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa kluczowego pojawią się konkretne produkty. Na tym etapie jeszcze nic nie płacisz – jeśli cena wyda się użytkownikowi nieodpowiednia lub opis kursu nie zachęci do kliknięcia, nic nie tracisz. Podobnie jak w pozostałych rodzajach reklam opłaty są naliczane po kliknięciu. Przewagą reklam zakupowych jest to, że wszystkie informacje przedstawiasz użytkownikowi od razu. Wie ile to kosztuje, czego dotyczy, jak wygląda. Ma więc pełną świadomość swojej decyzji jeśli zdecyduje się przejść na Twoją stronę. Co ważne, użytkownik kierowany jest bezpośrednio do tego kursu, który wybrał, a nie na stronę ogólną czy stronę kategorii. W ten sposób w kilka sekund możesz pozyskać nowego klienta.

Reklama wideo

Google Ads to nie tylko możliwość reklamowania się w wyszukiwarce Google czy w sieci partnerskich witryn internetowych. Nie zapominajmy, że do Google należy również serwis YouTube – druga największa wyszukiwarka na świecie! Również tam możesz spróbować swoich sił jako reklamodawca. Potrzebny będzie do tego celu najbardziej angażujący format reklam jaki istnieje, czyli reklama wideo. Poprzez operowanie zarówno obrazem, jak i dźwiękiem nie tylko zwracasz cenną uwagę wśród natłoku komunikatów, ale możesz skutecznie sprzedawać. Oprócz samego materiału wideo, masz możliwość umieszczenia dodatkowej treści w nagłówkach i opisie. Reklamy te są w 100% klikalne, więc jeśli dobrze zaprezentujesz ofertę, możesz liczyć na szybkie sfinalizowanie transakcji.

Remarketing

Jak to mówią: ”Last but no least”. Na liście najskuteczniejszych rodzajów reklam nie mogło zabraknąć remarketingu, inaczej zwanego retargetingiem. To forma reklamy displayowej skierowana do osób, które odwiedziły Twoją stronę, ale nie dokonały zakupu kursu. Powodów mogło być wiele: cena, nieodpowiedni moment, chęć porównania oferty z innymi firmami. Jednak pamiętaj, że jeszcze na starcie masz tu przewagę, ponieważ już raz udało Ci się nakłonić użytkownika na odwiedzenie Twojej strony. Teraz musisz zadbać o to, aby rozwiać jego wątpliwości, przekonać do ostatecznej decyzji jaką jest zakup kursu. Zaoferuj mu wsparcie doradcy, umieść na stronie więcej szczegółowych informacji lub po prostu zachęć go rabatem choćby nawet 10% dla nowych klientów. Zrobisz to za pomocą banerów, które będą mogły wyświetlać się w niemal całym Internecie.

Mam nadzieję, że wiesz już mniej więcej jak działa reklama w Google Ads oraz od czego zacząć swoją przygodę jako reklamodawca. Nie pozostało więc nic innego jak uruchomić pierwszą kampanię, oby z sukcesem!

Autor: Anita Pruchniak – SEM Specialist w DevaGroup

Wysokie ROI i konkretne konwersje to jej główne cele. W ich osiąganiu pomagają jej zdobyte certyfikacje, których grono stale się powiększa. A jaka jest Twoja super moc?

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...