Strona główna Marketing + sprzedaż Content marketing w sprzedaży i promocji kursów online!

Content marketing w sprzedaży i promocji kursów online!

Autor: Redakcja Online Courses Space

Czym jest Content Marketing? – to pytanie często słyszymy jak rozmawiamy o reklamie i zwiększeniu sprzedaży kursów wideo. Jak mówi definicja zaproponowana przez Content Marketing Institute, jest to strategia polegająca na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, odpowiednich i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę odbiorców. Ostatecznie ma zaowocować wymiernymi korzyściami dla instytucji, która ją stosuje.

Patrząc na tę definicję, możemy stwierdzić, że content marketing to wyłącznie treści. Nic bardziej mylnego, to również planowanie, przygotowanie i dystrybuowanie ich na odpowiednie kanały. Sprawdź, jak skutecznie tworzyć content na Twój portal z kursami. 

Główna strona kursu jako wizytówka!  

Content marketing na Twoim portalu zaczyna się już od Twojej strony głównej. Co powinno się tam znaleźć, aby przyciągnąć potencjalnych klientów?

Zasadniczą i pierwszorzędną kwestią jest przemyślana grupa docelowa. Kim są nasi odbiorcy i czego potrzebują? Zbierzmy jak najwięcej informacji o naszej społeczności. Możemy do tego wykorzystać szereg narzędzi dostępnych online np. grupy na Facebooku, blog, Google Analytics.

Na samym początku zadajmy sobie kilka pytań, które pomogą nam określić, kim jest nasz odbiorca: wiek, płeć, lokalizacja, język. Doprecyzujmy jakie ma zainteresowania i w jakiej branży pracuje. Te dane pomogą zobrazować nam potrzeby użytkowników i wybrać odpowiedni kanał komunikacji.

Kluczową kwestią jest również aspekt, w jaki sposób nasze usługi mogą rozwiązywać problemy klienta. Warto znać cele naszej grupy docelowej, jej oczekiwania i korzyści, które płyną z zakupu oferowanych przez nas kursów.

Jak powinien być zbudowany landing page?

Landing page to strona docelowa, na którą powinien trafić klient szukając kursu. Ważne jest, aby były na niej umieszczone tylko najważniejsze informacje, które pozwolą na konwersję, czyli na szybkie dokonanie zakupu. 

Od razu po wejściu na naszą stronę z kursami użytkownik powinien zostać poinformowany, jaki problem rozwiązuje nasz produkt. Strona kursu powinna oferować skuteczne rozwiązania, np. sprawdź, jak zwiększyć o 50% sprzedaż czy zobacz, jak oszczędzić 50 zł dziennie na pracowniku pracującym zdalnie. Znajomość naszej grupy docelowej sprawia, że wiemy jakie są jej bolączki. Dokładne zrozumienie problemów pozwoli dostosować treści specjalnie pod nich.  

Następnym krokiem jest usystematyzowanie tych problemów i przełożenie ich na naszą stronę internetową. W głównym, wyróżniającym się nagłówku, powinno znajdować się hasło, które wyraźnie wskaże rozwiązanie problemu naszego klienta. Później wskazujemy 3 dodatkowe zalety lub argumenty, które musi dostrzec również nasz odbiorca. 

Tak jak w prezentacji multimedialnej, tak i na naszej stronie głównej rezygnujemy ze ścian tekstu — to zostawiamy na naszego bloga! Na samym początku pokazujemy główny slogan i 3 poboczne hasła. Tyle wystarczy, aby przyciągnąć uwagę naszego przyszłego klienta. 

Czy warto pisać bloga

Zdecydowanie warto wykorzystać potencjał swojego portalu, bloga czy innych medium, które prowadzimy, aby wypromować swoje kursy.  Blog firmowy jest darmowy  i generuje nam ruch na stronie. To z kolei  pozwoli nam budować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.

Dobry tekst to zwięzły tekst. Bez lania wody, bo na to nikt nie ma czasu. Łatwy i logiczny w odbiorze, z którego nie można, nic już odjąć. Większość artykułów, które nam się wyświetlają, nie czytamy. Patrzymy jedynie na nagłówek, lead, i dopiero gdy nas to zainteresuje, przechodzimy dalej. Tytuł ma utwierdzić naszego klienta, że jest w dobrym miejscu, że mamy tutaj dokładnie to, czego szukał.

Elementy sprzedażowe w artykule

Skorzystaj z Google Analytics, sprawdzaj i analizuj, co przyciąga uwagę Twoich odbiorców, które artykuły mają najwięcej wejść i kliknięć.  A do najbardziej popularnych tekstów wstaw wyraźne wezwania do działania (CTA), które zwiększą konwersję. Używaj prostych komunikatów typu: sprawdź kurs online, czy zapisz się do newslettera i odbierz prezent.

Chcesz dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu content marketingu w sprzedaży i promocji kursów online? Zobacz wideo Kamila Kolbusza – Head of Content w takaoto.pro oraz Roberta Marczaka – marketera specjalizującego się w strategiach i optymalizacji procesów lead generation.

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...