Strona główna Marketing + sprzedaż Czy e-mail marketing pomoże w sprzedaży kursów online?

Czy e-mail marketing pomoże w sprzedaży kursów online?

Autor: Redakcja Online Courses Space

E-mail marketing to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży szkoleń online. Newslettery to coś więcej niż wysłanie e-maila z przestawieniem kursu. Na rynku marketingowych narzędzi istnieje wiele opcji, które można użyć w celu promowania kursów online.

Opracowanie odpowiedniej strategii i rozpoznanie wszystkich aspektów może być trudne i czasochłonne. Wiedza o konsumentach jest bardzo istotna, bowiem potrzeba wiele argumentów, jak i czasu, aby przekonać ich do wydania gotówki. Nawet jeśli oferujemy coś tak cennego jak kurs online. Pozyskanie potencjalnych klientów i zachęcenie ich do kupna może być trudne. Istnieją praktyki, które twórcy e-learningu mogą wykorzystać, by osiągnąć jeszcze większy zysk. E-mail marketing jest dobrą opcją do optymalizacji i zwiększenia konwersji. 

Kurs online powstał w celu rozwiązania wcześniej sygnalizowanego problemu i zaoferowania ludziom pewnej wiedzy. Szkolenie powinno odnosić się do odpowiednich tematów lub obszarów nauki. Nawet w przypadku oferowania specyficznych, niszowych szkoleń nadal należy mieć na względzie zastosowanie, jakie ma kurs, jaką wartość niesie za sobą i jaki ma cel. Kilka pierwszych wiadomości e-mail, które wysyła się swoim subskrybentom powinno wskazywać istniejący problem, który mogą mieć. Należy unikać prezentowania całej oferty w początkowej fazie prowadzenia tego typu kampanii. Ludzie wówczas mogą odebrać markę jako „łapacza” pieniędzy. Być może też nie są jeszcze zainteresowani wydaniem swoich pieniędzy na kurs online. Sukcesu dopatruje się w zainteresowaniu ich ofertą szkoleniową. Oznacza to, że w początkowej fazie marketingu uświadamia się im potrzebę rozwiązania danego problemu w ich życiu.

Zadaniem kursu jest właśnie odpowiedź na problemy naszych klientów. Sposobem na te działania jest wysyłanie okresowych treści, które wzbudzają ich zainteresowanie do momentu, aż klient wybierze opcję „KUP TERAZ”. Punktem początkowym mailingu jest treść, która ujawnia i omawia problem. Jeśli dotyczy to nowych subskrybentów w mailu należy omówić problem i sposób, w jaki marka, tudzież kurs online go rozwiązuje. E-maile powitalne są ważną częścią strategii. Należy wysyłać je każdemu, kto dołączył do newslettera, niezależnie od tego, czy sprzedajesz kursy czy nie. Problem należy przedstawić za pomocą angażującej treści, popartą dowodami i danymi. Nie powinny to być luźne myśli, które nie mają pokrycia w dowodach. Efektem takich komunikatów może być stracenie wiarygodności, a to dyskwalifikuje markę i jej produkty w oczach konsumentów. W zależności od obranej strategii, można omówić rozwiązanie jednego z problemów w następnym e-mailu, nie prezentując wówczas jeszcze całości kursu online. Udzielanie porad powoduje, że odbiorcy zdobędą zaufanie do marki. Oferowany kurs wówczas będzie dla konsumentów dawką specjalistycznej, rzetelnej wiedzy. 

Marketing online jest doskonałą opcją do informowania odbiorców o możliwościach jakie oferuje produkt – czyli kurs online. Istotnym jest, aby dokładnie przemyśleć cel i wartości jakie niesie za sobą nasze szkolenie. Produkt musi mieć jasno określone efekty, których mogą się spodziewać nasi odbiorcy. E-mail marketing może odnieść znakomity sukces, jednakże należy mieć na względzie kilka ważnych aspektów, takich jak treść wiadomości, częstotliwość czy segmentację grupy docelowej. 

Zobacz też artykuł Prosty sposób na e-mail marketing w sprzedaży kursów online

Tomasz Łysoń

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...