Strona główna Marketing + sprzedaż Czy warto sprzedawać kurs online za pośrednictwem zewnętrznych platform typu Udemy?

Czy warto sprzedawać kurs online za pośrednictwem zewnętrznych platform typu Udemy?

Autor: Redakcja Online Courses Space

Wielu początkujących twórców kursów online zastanawia się, czy warto inwestować środki finansowe i energię w opracowywanie własnej platformy, która pozwoli im na dystrybucję produktu. O wiele wygodniejszym rozwiązaniem wydaje im się skorzystanie z zewnętrznych rozwiązań typu Udemy czy Coursera, które pozwalają na udostępnianie i kupowanie kursów z szerokiej tematyki. Czy jednak sprzedaż za pośrednictwem zewnętrznej platformy to dobry pomysł? O tym w dzisiejszym artykule.

Dlaczego platformy zewnętrzne wydają się być wygodnym rozwiązaniem dla twórców kursów online?

Sprzedaż kursów za pośrednictwem platform zewnętrznych jest przede wszystkim bardzo prosta. Po zarejestrowaniu się na dowolnej z nich, wystarczy najczęściej wybrać tematykę kursu, wgrać gotowy materiał, dopracować opis kursu i w zasadzie można zacząć sprzedawać.

Wiele tego typu serwisów zapewnia wsparcie techniczne twórcom, daje im dostęp do materiałów edukacyjnych, z których pomocą mogą osiągać lepsze wyniki sprzedażowe, a także do gotowych landing pages, które są już odpowiednio zoptymalizowane. Platformy biorą też na swoje barki temat obsługi płatności od kursantów. 

Ponadto, prowadzą kampanie promocyjne, korzystając z różnego rodzaju kanałów marketingowych. Wykorzystują w tym celu najczęściej retargetowane reklamy płatne, dzięki którym mogą dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych danym kursem osób i na przykład zaproponować im atrakcyjny rabat.

Ile można zarobić na kursie online dystrybuowanym przez platformę zewnętrzną?

I choć wszystko, co oferują zewnętrzne platformy do sprzedaży kursów online wydaje się być bardzo zachęcające, jeszcze przed nawiązaniem współpracy z konkretnym serwisem, warto skrupulatnie zapoznać się z warunkami korzystania z niego.

Najistotniejszą kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest wysokość prowizji od sprzedaży. A ta wynosi najczęściej aż 50% od ceny każdego sprzedanego kursu. W niektórych, jednak dość nielicznych przypadkach da się na tego typu sprzedaży zarobić więcej, bo nawet 75% do 100%. Jednak wiąże się to z faktem, że twórca musi podjąć decyzję o tym, że dany materiał zostanie konkretnemu serwisowi udostępniony na wyłączność.

Dla kogo sprzedaż kursów online przez zewnętrzną platformę może okazać się dobrym wyborem?

Wysokie prowizje sprawiają, że niewielu twórców traktuje zewnętrzne platformy jako jedyny kanał dystrybucji swoich kursów. Niektórzy w ogólnie nie pojawiają się ze swoimi materiałami w takich serwisach lub uznają je raczej jako miejsca do budowania świadomości marki.

Kto zatem powinien zainteresować się sprzedażą swoich kursów za pośrednictwem zewnętrznych platform? Przede wszystkim początkujący twórcy, którzy stawiają dopiero w branży kursów online pierwsze kroki i chcą się sprawdzić. Rejestracja w gotowym serwisie wiele ułatwia, pozwala znacząco obniżyć koszty i potencjalnie zyskać spory zasięg wśród bazy użytkowników tego typu portalu. 

Z czasem warto jednak pomyśleć nad zadbaniem o własną platformę, budowaniem marki i gromadzeniem wokół niej społeczności. A zewnętrzny serwis potraktować jako dodatkowy kanał, służący do przekierowywania ruchu bezpośrednio do miejsc, którymi zarządza się samemu.

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...