Strona główna Marketing + sprzedaż Jak stworzyć przyciągającą nazwę kursu online?

Jak stworzyć przyciągającą nazwę kursu online?

Autor: Redakcja Online Courses Space

Można wymyślać samemu, można zlecić copywriterowi, można też skopiować z zagranicznych odpowiedników. Sposobów na stworzenie nazwy własnego kursu online jest wiele. Na tym rosnącym dynamicznie rynku wyróżnienie się jest kluczowe. A nazwa jest tym co je zapewnia. Gdy masz już gotowy kurs poświęć odpowiednio dużo czas na opatrzenie go właściwą nazwą. Dzięki temu Twój produkt trafi do zainteresowanej nim grupy odbiorców, a Ty skutecznie zmonetyzujesz swoją wiedzę.

Język odbiorców Twojego kursu

Treści w całym kursie online powinny być napisane językiem, jakim posługują się jego odbiorcy. Zasada ta dotyczy także samej nazwy kursu, jako jednego z najważniejszych jego elementów. Mówiąc o języku nie mamy tutaj oczywiście na myśli kwestii czy jest to po polsku czy angielsku. Chodzi o specjalistyczne, fachowe, branżowe słownictwo dotyczące zagadnienia kursu. Oczywiście zrozumiałe dla odbiorców produktu, ale też wskazujące na to, iż jego Twórca to profesjonalista w tej branży.

Pamiętaj również by ujęcie nazwy kursu było dopasowane do środowiska, w którym będziesz pozyskiwał jego odbiorców. Inną nazwę (bardziej lekką i nawet z przymrużeniem oka) może mieć kurs promowany głównie na Facebooku, a inną (poważną i profesjonalną) musi mieć produkt promowany na Linkedin. Ważne by nazwa jasno przedstawiała dla kogo jest kurs: początkujących czy zaawansowanych w jego tematyce. W końcu wyobraź sobie typowego uczestnika twojego kursu: jaką ma płeć, wiek, co robi na co dzień, jakie ma motywacje. Tworząc nazwę pomyśl czy trafi ona do takiej właśnie osoby i zwróci jej uwagę.

Cały kurs w jednym zdaniu

Jeden obraz jest lepszy niż tysiąc słów, a dobra nazwa w kilku słowach odda najlepiej to, co w całym kursie najważniejsze. Warto od razu w nazwie kursu „zaatakować”  problem jakiego on dotyczy i przekonać, iż Twój kurs oferuje skuteczne rozwiązania. Tak naprawdę po zapoznaniu się z nazwą wszystko powinno być jasne. Opis, scenariusz i inne elementy mogą tylko poszerzać wiedzę zainteresowanych kursem. Uwaga w Internecie nie jest tania, a nazwa kursu jest pierwszy elementem z jakim spotkają się Twoi potencjalni odbiorcy. Musisz więc nazwę zbudować tak, by nie było to ostatnie ich spotkanie z Twoim produktem. Dobra nazwa jest jak pierwsze dobre wrażenia. Jeśli tutaj nie osiągniesz sukcesu potem będzie trudniej. Zadbaj o to by było w niej coś, co sprawi, iż internauci zechcą zrobić kolejny krok i dowiedzieć się więcej o Twoim produkcie. 

Zaprzyjaźnij się z SEO

Rosnąca popularność kursów online sprawia, że coraz częściej są one wyszukiwane przez samych użytkowników w sieci. Tutaj warto zapoznać się z zasadami SEO. Sprawdzić jakie frazy dotyczące tematyki Twojego kursu są najczęściej wyszukiwane i jaki mają potencjał. Zbadaj czy, któreś z nich mają tzw. przebicie, a więc rosną w ostatnim czasie bardzo szybko. O ile same treści kursu będą pewnie zamknięte i nie sczytane przez roboty Google, o tyle opis kursu, jego charakterystyka czy w końcu nazwa, jak najbardziej tak. Zadbaj by była ona dostosowana do wymogów SEO. Wtedy trafisz z ofertą swego kursu na pierwszą stronę wyszukiwań, spozycjonujesz się w bliskiej Ci tematyce i od razu przyciągniesz klientów z dużym potencjałem na konwersję i zakup samego kursu. Nie zgub przy tym oryginalności i jasnego przekazu. Nie chodzi w końcu o to, by w nazwie trzy razy zawrzeć kluczowe dla tematyki kursu słowo. Ale by zrobić to w sposób taki, jak szukają tego Internauci. 

Wyróżnij się albo zgiń

Chwytliwa nazwa, napisana językiem odbiorców, dobrze oddająca istotę kursu i zgodna ze standardami SEO to jeszcze nie wszystko. Jeśli w Twojej tematyce masz konkurencję i jest dostępnych kilka podobnych kursów online musisz na ich tle wyróżnić się. Używanie przymiotników: najlepszy, najciekawszy, największy, etc. wcale nie musi załatwić tego zadania. Pomyśl jakie cechy kursu mogą być najważniejsze dla odbiorców i to właśnie je postaraj się wyeksponować w nazwie. Przeanalizuj też na co kładzie nacisk Twoja konkurencja. Postaraj się znaleźć coś co z jednej strony jest istotne dla odbiorców, a z drugiej wyróżni Twój produkt w sieci.

Projektując i szukając jak najlepszej nazwy rób to zawsze gdy Twój kurs jest już gotowy. Nazwa to tylko opakowanie do produktu. Chwytliwą nazwą ściągniesz uwagę, ale przy słabych jakościowo treściach w kursie nie zapewnisz sobie wielu klientów. Odwrotnie, jeśli masz dobry kurs, wartościowe i unikalne treści, być może warto zastanowić się i zmienić nazwę. To może być klucz by kurs zyskał nowe życie i zaczął sprzedawać się.

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...