Strona główna Marketing + sprzedaż Lead magnet – przyciągnij odbiorców swojego kursu online

Lead magnet – przyciągnij odbiorców swojego kursu online

Autor: Redakcja Online Courses Space

Istnieje niezwykle skuteczny sposób na to, by zwiększyć grono potencjalnych odbiorców swojego kursu online. Wystarczy drobna, bezpłatna, ale wartościowa zachęta, by przyszli kursanci z chęcią zostawili swój adres e-mail, który pozwala zapoczątkować relację z nimi i doprowadzić do transakcji. Mowa o lead magnet – popularnym w inbound marketingu. W dzisiejszym wpisie wyjaśniamy, czym dokładnie jest i w jaki sposób wykorzystać go w działaniach promujących kursy online.

Czym jest lead magnet?

Lead magnet, czyli w wolnym tłumaczeniu magnes na potencjalnych klientów, to nic innego, jak swego rodzaju bezpłatny element oferty, który osoba zainteresowana uważa za na tyle wartościowy, by w zamian za jego otrzymanie pozostawić swoje dane kontaktowe. Najczęściej tego typu zachęty “oddawane są” za adres e-mail lub numer telefonu.

Celem lead magnet jest zmaksymalizowanie liczby potencjalnych klientów, którzy prawdopodobnie będą zainteresowani zakupem docelowego produktu. Tego typu strategia marketingowa świetnie sprawdza się w promowaniu kursów online. Bezpłatna oferta, nazywana również często freebie, pomaga osiągnąć pierwszy krok w optymalizowaniu wartości klientów.

Pozyskanie adresu e-mail potencjalnego klienta pozwala zacząć nawiązywać z nim relację – wysyłać do niego różnej maści newslettery, a nawet kierować reklamy. Jeśli cały proces zostanie rozsądnie zaprojektowany i wdrożony, taka osoba ostatecznie przekona się do dokonania zakupu. Czas poświęcony na stworzenie lead magnet w zestawieniu z rosnącą bazą e-mailingową sprawia, że ta “transakcja” okazuje się być dla twórcy kursów online naprawdę opłacalna.

Jaki powinien być lead magnet?

By jednak lead magnet faktycznie zachęcał potencjalnych klientów do pozostawienia swoich danych kontaktowych, które są przecież informacjami prywatnymi i nie każdy jest skłonny od tak się nimi dzielić, powinien spełniać kilka ważnych wytycznych, a zwłaszcza:

  • być związany tematycznie z branżą, w której działa twórca kursów online – kreować ekspercki wizerunek autora;
  • rozwiązywać realny problem potencjalnego klienta, dotyczący specyficznego obszaru, a nie ogółu;
  • być wartościowy, konkretny i dawać satysfakcję potencjalnemu klientowi;
  • być natychmiastowo dostarczany – najlepiej zaraz po wprowadzeniu przez zainteresowanego adresu e-mail.

Najlepiej, by tego typu zachęta nie była również zbyt rozbudowana. Ma być przyjemna i szybka w odbiorze (np. czytaniu lub oglądaniu), dawać proste, ale skuteczne wskazówki, które zaraz po wdrożeniu pozwalają osiągnąć zamierzony efekt. Tak stworzony lead magnet jest próbką tego, co autor – na przykład twórca kursu – może zaproponować potencjalnemu klientowi, gdy ten zdecyduje się zapłacić za jego docelowy produkt.

Przykłady skutecznych lead magnet dla twórców kursów online

W zależności od tematyki podejmowanej w kursach online, autorzy mogą proponować swoim potencjalnym klientom różnego rodzaju freebies, które zachęcą ich do ostatecznego zakupu. Wśród najskuteczniejszych przykładów lead magnet, warto wspomnieć o bezpłatnych:

  • e-bookach, poradnikach, przewodnikach, whitepapers;
  • mini kursach, webinarach;
  • rabatach, voucherach, bonach;
  • konsultacjach, audytach, wycenach;
  • quizach, testach;
  • raportach, case studies;
  • ściągach, checklistach, listach przydatnych narzędzi; 
  • arkuszach kalkulacyjnych, kalkulatorach;
  • listach oczekujących, którzy w pierwszej kolejności zostaną o czymś poinformowani (np. o przedsprzedaży limitowanego kursu).

Mamy nadzieję, że dzięki naszym poradom uda Ci się stworzyć lead magnet, który pozwoli Ci budować bazę kontaktową do potencjalnych klientów, a ostatecznie sprawi, że staną się oni realnymi nabywcami Twoich kursów online.

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...