Strona główna Marketing + sprzedaż Od czego zacząć reklamowanie kursu online?

Od czego zacząć reklamowanie kursu online?

Dobrze zaprojektowana strona docelowa decyduje o tym, czy środki zainwestowane w reklamę Google Ads przyczynią się do realizacji celów biznesowych. Dlaczego? Google Ads działa w modelu aukcyjnym – aukcję, a więc kliknięcie w reklamę wygrywa ten, który przedstawi najlepszą ofertę. Jednak pamiętajmy, że samo kliknięcie to nie realizacja celu. Musimy się więc skupić na tym, aby osoba, która kliknęła w reklamę stała się przyszłym klientem.

Kluczowe jest więc to, aby użytkownik trafiając z reklamy na stronę widział między nimi powiązanie i dostał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Dzięki temu będzie bardziej skłonny do tego, aby skorzystać z usługi, np. oferowanego kursu online.

Kiedy więc możemy mówić o dobrej stronie pod kątem Google Ads? Poniżej kilka najważniejszych punktów, których należy przestrzegać, jeśli myślimy o skutecznej reklamie kursów online w Google Ads.

  1. Prosta i intuicyjna nawigacja

Jest to czynnik ważny dla robota Google, ale przede wszystkim istotny z punktu widzenia User Experience. Poruszanie się po serwisie musi być niezakłócone – nie korzystaj z wyskakujących okienek, menu umiejscowionym w nietypowym miejscu. Zastanów się nad przeprowadzeniem testu: czy kilka różnych osób w szybki sposób będzie potrafiło dokonać rezerwacji Twojego kursu? Szukaj punktów zapalnych, czyli takich, na których użytkownicy mogą utknąć – wyłapanie przeszkadzających elementów i ich wyeliminowanie zwiększa Twoje szanse na konwersje.

  1. Szybkie ładowanie strony

Tysiące użytkowników dziennie wychodzi ze strony, na którą weszli zanim cokolwiek na niej zobaczą. Powód? Strona ładuje się na tyle wolno, że nie wystarcza im cierpliwości ani czasu, żeby czekać aż strona się w pełni załaduje. To może oczywiście przekreślić szanse na to, aby dana osoba skorzystała z naszych kursów, mimo że możemy mieć naprawdę świetną ofertę. Dlatego zadbajmy o to, aby strona wywoływała się błyskawicznie.

  1. Oryginalna i przejrzysta treść

Użytkownicy trafiają na stronę, aby dowiedzieć się więcej o danym kursie, poznać jego szczegóły, a także cenę. Tekst zatem musi być sformatowany w taki sposób, aby potencjalny uczestnik kursu miał pełną wiedzę na jego temat. Zdecydowanie lepiej sprawdzą się wylistowania oraz infografiki, niż trudne do przyswojenia bloki jednolitego tekstu. Ponadto bądź transparentny – niech potencjalni klienci wiedzą, do kogo mogą się zwrócić w razie pytań lub gdzie zgłosić ewentualny problem. Umieść dane kontaktowe w widocznym miejscu w stopce lub w zakładce Kontakt.

  1. Przyjazna dla urządzeń mobilnych

Korzystanie z urządzeń mobilnych to obecnie codzienność wielu ludzi na całym świecie. Warto mieć to na uwadze projektując stronę z kursami online, ponieważ użytkownicy bardzo często sięgają po smartfony i wyszukują na nich informacji. Jeśli strona jest nieresponsywna, a więc nieprzystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, użytkownik z dużym prawdopodobieństwem zrezygnuje z dalszego surfowania po stronie i odwiedzi witrynę konkurencji, która zadbała o funkcjonalność swojej strony mobilnej.

Wiemy już na co zwracać uwagę podczas projektowania strony. Jest jednak jeszcze kilka aspektów, które mogą zniechęcić potencjalnych klientów. Czego unikać? Podpowiadamy poniżej.

  1. Unikaj kierowania na nieistniejące podstrony

Zdarza się, że po zmianach w serwisie poszczególne zakładki zostają usunięte lub zmienione. Jest to szczególnie problematyczne, jeśli zapomnimy o stosownych przekierowaniach. W takiej sytuacji roboty Google z reguły są w stanie wyłapać problemy z linkiem i odrzucić reklamę, jednak nie zawsze. Jeśli algorytmy sprawdzające na czas nie zidentyfikują problemu z niedziałającą stroną docelową, potencjalni klienci klikną w reklamę, jednak nie trafią na stronę z odpowiednią treścią. Prawdopodobnie zniechęci ich to do dalszego przeglądania witryny.

  1. Unikaj kierowania na stronę główną

Niezbyt trafnym pomysłem jest kierowanie reklam na stronę główną. Zazwyczaj zawiera ona bardzo ogólne informacje i nie odpowiada bezpośrednio na potrzeby użytkownika. Wielu z nich może również na tym etapie opuścić stronę z tego powodu. Jeśli użytkownik w wyszukiwarce wszedł z reklamy na stronę z hasła „kursy programowania online” to przekierujmy go do tych konkretnych kursów.

  1. Nieestetyczny wygląd strony

Bardzo ważne jest to, aby witryna wzbudzała zaufanie. Nieestetyczna strona, która wygląda na niedokończoną na pewno ku temu się nie przysłuży. Dbaj zatem o spójność czcionek, grafiki, wykorzystuj spójną kolorystykę – niech współgra z Twoim brandem. Dzięki temu zbudujesz zaufanie i pokażesz, że zależy Ci na pozytywnym odbiorze przez odwiedzających.

Podsumowanie

Pamiętajmy, że strona ma być głównie użyteczna dla ludzi, potencjalnych klientów Twojej firmy. Google zwraca na to niesamowicie dużą uwagę, dlatego jeśli zaniedbasz któryś z powyższych elementów, reklamy w Google Ads mogą wyświetlać się bardzo rzadko lub nawet wcale. Szkoda byłoby stracić taki potencjał, prawda?

Na koniec przygotowaliśmy dla Was kilka narzędzi, dzięki którym możecie sprawdzić atrakcyjność strony docelowej:

Szybkość ładowania strony: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Test optymalizacji mobilnej: https://search.google.com/test/mobile-friendly

Jakość strony: https://developers.google.com/web/tools/lighthouse/

Autor: Anita Pruchniak – SEM Specialist w DevaGroup

Wysokie ROI i konkretne konwersje to jej główne cele. W ich osiąganiu pomagają jej zdobyte certyfikacje, których grono stale się powiększa. A jaka jest Twoja super moc?

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...