Strona główna Marketing + sprzedaż Poznaj Facebook Audience Insights i sprawdź, kto kupuje Twoje kursy online!

Poznaj Facebook Audience Insights i sprawdź, kto kupuje Twoje kursy online!

Autor: Redakcja Online Courses Space

Zrozumienie potrzeb użytkowników jest bardzo ważnym aspektem w rozwoju biznesu. Jednym z najpopularniejszych i najłatwiej dostępnych kanałów dotarcia do grupy docelowej jest Facebook (chociaż w Polsce liczba użytkowników jest większa w serwisie YouTube), to tam znajdziemy całą masę mikro danych o naszych odbiorcach. 

Jakie korzyści da Ci korzystanie z Facebook Audience Insights?

Facebook Audience Insights odpowie na jedno z najważniejszych pytań: kim są Twoi odbiorcy? Dowiesz się czym się interesują, co lubią, na jakie strony wchodzą, a dzięki temu nauczysz się jak lepiej tworzyć treści dla użytkowników oraz jak lepiej dostosowywać reklamy. Niby nie dużo, ale poznanie dokładnie swojej grupy docelowej to jedna z najważniejszych rzeczy. Pozwoli Ci usprawnić Twoje działania i zoptymalizować koszty kampanii marketingowych.

Poznaj Facebook Audience Insights

Najlepiej się uczy przez praktykę, dlatego proponujemy, abyś kliknął w ten link i przeszedł z nami kilka kroków poznawania tego narzędzia

Pierwszym krokiem jest wybranie, co chcemy analizować. Czy konkretnie użytkowników połączonych z naszą stroną czy wszystkich użytkowników Facebooka. My dla przykładu wybieramy wszystkich odbiorców.

Kolejnym krokiem jest dostosowanie wyglądu i prezentacji danych w panelu zarządzania.

Po lewej stronie zmieniamy filtry takie jak lokalizacja, wiek, płeć, zainteresowana itp. Dzięki temu możemy zawężać naszą grupę początkowych odbiorców i odkryć bardziej szczegółowe informacje o osobach, dla których tworzymy kursy.

W prawym oknie mamy 4 pola analizy do wyboru: dane demograficzne, polubienia strony, lokalizacja oraz aktywność. Tutaj zmieniają się informacje w zależności od dostosowania filtra.

Dla przykładu nasze filtry zawęziliśmy do:

  • Lokalizacja: Polska
  • Wiek i Płeć: 25-49, kobiety
  • Zainteresowania: joga, duchowość, stretching, medytacja, wegetarianizm
  • Z zaawansowanych opcji wybraliśmy: 
    • Status związku: w związku
    • Wykształcenie: Szkoła wyższa

Kim jest nasza analizowana grupa?

Do jakich wniosków doszliśmy? 

Rzeczami takimi jak joga, duchowość, stretching, medytacja czy wegetarianizm głównie interesują się kobiety w wieku pomiędzy 25 a 34 lata. Z tych danych możemy wywnioskować, że treści reklamowe możemy celować głównie w tę grupę wiekową. 

Z sekcji zainteresowania dowiedzieliśmy się m.in jakiego trenera fitness obserwuje nasza analizowana grupa. Jeżeli prowadzimy kurs online związany m.in. z tematyką fitness wymienioną osobę w tej sekcji możemy wziąć za naszą konkurencję. Warto wtedy przeanalizować profil tej osoby, sprawdzić w jakich mediach działa, jakie treści publikuje i jaki jest jej sposób komunikacji. 

PRO TIP.  Gdy wejdziesz w statystyki swojej strony, na dole ekranu zobaczysz opcję „Dodaj strony”. Opcja ta umożliwia sprawdzanie konkurencji, a także najpopularniejsze posty na danej stronie. Dodaj tu jak najwięcej osób, które mogą okazać się Twoimi rywalami. 

Dodatkowo nasza grupa docelowa używa głównie urządzeń przenośnych do korzystania z Facebooka, dlatego przy wyborze formatu reklamowego warto uwzględnić tylko urządzenia mobilne. 

Na samej górze mamy zakładkę Więcej i opcję Zapisz Jako, warto zapisać swoją badaną grupę i w przyszłości użyć jej chociażby do kampanii reklamowej. 

Pamiętaj, traktuj te dane jako hipotezę! Tak jak i Ty się rozwijasz, tak i odbiorcy się zmieniają. Dlatego trzymaj rękę na pulsie. Obserwuj, wyciągaj wnioski i sprawdzaj inne narzędzia służące do analizy grupy docelowej.

Powodzenia!

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...