Strona główna Nagrywanie i tworzenie kursu Przegląd platform do webinarów

Przegląd platform do webinarów

Autor: Redakcja Online Courses Space

Organizowanie webinarów przez twórcę kursu online jest jednym z ważniejszych etapów zdobywania audytorium, z którego wyłonić mogą się klienci zainteresowani zakupem produktu. Ponadto, możesz tę formę aktywności wykorzystać również jako element samego kursu i na przykład organizować zamknięte sesje Q&A dla kursantów. Bez względu na to, jaki jest Twój cel, warto jest skorzystać z profesjonalnej platformy, za pomocą której przeprowadzisz swój webinar. Poznaj nasze propozycje.

Na co zwrócić uwagę, organizując webinar promujący kurs online?

Webinary są jednym z najlepszych sposobów na wypromowanie kursu online. Podczas takiego wydarzenia najlepiej jest zaprezentować wersję demonstracyjną swojego produktu, by zainteresować nim potencjalnych klientów. Z tego powodu ważne jest, żeby tematyka webinaru oraz grupa docelowa, do której go kierujesz, były zbieżne z Twoim kursem online. Zaplanuj sobie ok. 40-90 minut, podczas których skupisz się na:

  • części merytorycznej, w czasie której wykażesz swoją ekspercką wiedzę, podzielisz się praktycznymi wskazówkami;
  • części sprzedażowej, w czasie której zaprezentujesz swoją ofertę;
  • części na zadawanie pytań przez uczestników, na które udzielisz odpowiedzi (Q&A).

Swój webinar zakończ czytelnym wezwaniem do działania (CTA). Możesz też zaproponować uczestnikom specjalny rabat na zakup Twojego kursu online. Pamiętaj, by mierzyć efekty takiego webinaru. Monitoruj wyniki bazy mailingowej, zapisów na wydarzenie, liczby uczestników i liczby osób, które po webinarze kupiły Twój kurs. 

Nie stresuj się, jeśli czeka Cię przeprowadzenie takiego wydarzenia pierwszy raz w życiu. Każdy kiedyś zaczynał. W czasie webinaru najlepiej skorzystaj z połączenia po kablu, ponieważ WiFi może powodować problemy z płynnością transmisji. Zamiast kamery i mikrofonu wbudowanych w laptop, skorzystaj ze sprzętu zewnętrznego. Wybierz też odpowiednią platformę, na której przeprowadzisz swój webinar. Już za moment opowiemy o kilku najpopularniejszych na rynku.

Zoom

Choć największą popularność zdobył podczas zdalnego nauczania, wprowadzonego w czasie pandemii COVID-19, Zoom posiada również rozwiązania dedykowane twórcom webinarów. W wersji darmowej możesz przeprowadzić wydarzenie dla maksymalnie 100 uczestników, trwające maksymalnie 40 minut. Możesz też skorzystać z wersji płatnej (kosztuje od 149,90 do 350 dolarów rocznie), która pozwala zarządzać rejestracjami, zapisywać webinary w wersji pay per view, jak również sprzedawać bilety na płatne webinary i tworzyć własne adresy URL dla organizowanych wydarzeń. W Zoomie masz dostęp do trybu prezentacji, tablicy do rysowania, czatu prywatnego i grupowego oraz panelu Q&A. Ponadto, możesz też monitorować źródła konwersji i wskaźnik zaangażowania odbiorców, a uczestnicy mogą korzystać z przycisku wirtualnego podniesienia ręki, gdy chcą zadać jakieś pytanie. Platforma daje również możliwość wysyłania przypomnień e-mail do osób zapisanych na webinar, a także integracji z CRM. 

WebinarJam

WebinarJam, podobnie, jak Zoom, pozwoli Ci prowadzić zarówno darmowe, jak i płatne webinary. Narzędzie umożliwia Ci pracę w trybie prezentacji, udostępnianie ekranu uczestnikom, robienie notatek na prezentacjach, tworzenie ankiet i sondaży, a także udostępnianie podczas wydarzenia klikalnych ofert. Dostępny jest również czat, centrum kontroli, czyli osobny pokój dla osoby od zadań technicznych i guzik paniki pozwalający jednym kliknięciem przenieść prezentera i uczestników do nowego pokoju, gdy wystąpią jakiekolwiek problemy. Mało tego, możesz na stałe zarezerwować jeden pokój, dzięki czemu do Twoich webinarów zawsze będzie prowadził ten sam link. Platforma oferuje wysyłanie do uczestników przypomnień e-mailowych i SMS oraz testowanie pod kątem skuteczności jednocześnie dwóch szablonów landing page’y do rejestracji. Webinary są automatycznie nagrywane. Możesz nawet ustalić w jakich godzinach odbędą się powtórki wydarzenia. Po 14-dniowym okresie próbnym, roczna opłata za korzystanie z WebinarJam wynosi od 499 do 999 dolarów.

ClickMeeting

W odróżnieniu od dwóch poprzednich platform do webinarów, ClickMeeting dostępny jest w polskiej wersji językowej, co wielu osobom może ułatwić organizację całego przedsięwzięcia. Znajdziesz w nim najpotrzebniejsze funkcje – od możliwości prowadzenia prezentacji, przez udostępnianie ekranu i prowadzenie ankiet na żywo, aż po nagrywanie webinarów. Możesz też korzystać z tablicy, o której mowa była w przypadku Zooma. W ClickMeeting zorganizujesz również webinary na żądanie w modelu pay per view i automatyczne webinary, które w dużej mierze przygotujesz jeszcze przed rozpoczęciem wydarzenia (np. możesz zaplanować, kiedy ma pojawić się ankieta, CTA lub inny element). Jeżeli chcesz przetestować tę platformę, skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego, podczas którego będziesz mógł zaprosić na webinar maksymalnie 25 uczestników. Po tym czasie musisz liczyć się z kosztem ok. 40-60 zł miesięcznie, w zależności od pakietu, który wybierzesz.

Mamy nadzieję, że na podstawie naszego przeglądu uda Ci się wybrać taką platformę do webinarów, która spełni Twoje oczekiwania. 

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...