Strona główna Nagrywanie i tworzenie kursu Ranking kamerek internetowych i mikrofonów – sprzęt do nagrywania kursu online!

Ranking kamerek internetowych i mikrofonów – sprzęt do nagrywania kursu online!

Autor: Redakcja Online Courses Space

Platforma Clickmeeting pochwaliła się swoim nowym osiągnięciem. W ciągu ostatniego roku webinary na jej serwerach zarobiły ponad 2,5 mln zł. Wychodzi na to, że spotkania online na stałe zagościły w świadomości korporacyjnej. Ponadto użytkownicy dostrzegli walory edukacyjne e-learningu. Wzrost konkurencji i chęć doskonalenia swoich materiałów popychają twórców do inwestowania w lepszy sprzęt. W obszarze kamerek internetowych przoduje Xiaomi, a Jabra ma najpopularniejsze mikrofony. 

Webinary i spotkania online w czasach wzmożonej aktywności cyfrowej zyskują coraz większe zainteresowanie internautów. Wielu dostrzegło w nich narzędzia do pracy, edukacji, transmitowania wydarzeń i jako środek upłynniania swojego talentu w monety, chociaż obecnie powinniśmy powiedzieć, że w cyfry – zarabiania dużych pieniędzy. W ciągu całego ubiegłego roku w webinarach i spotkaniach online organizowanych tylko za pośrednictwem polskiej platformy ClickMeeting wzięło udział niemal 31 mln osób z całego globu. Dla polskich użytkowników sieci ubiegły rok zaowocował rekordowym webinarem. Jedno tylko takie wydarzenie zarobiło prawie 60 tysięcy złotych. Ogólnie ClickMeeting zarobiło ponad dwa i pół miliona złotych w 2020 roku.  

Uwarunkowania determinują nasze zachowanie. Skoro jest akcja, jest i reakcja, a skoro akcją okazała się pandemia i zamknięcie nas w domach, to reakcją było znalezienie alternatywy. Ta była na wyciągnięcie ręki i szybko z niej skorzystano. Sieć internetowa pomogła w nieprzerwanej komunikacji, choć wcale nie była bezproblemowa.  Zaistniała sytuacja przyczyniła się do powstania nowej potrzeby w ludziach – odpowiedniego sprzętu i programu do sprawnej komunikacji.  Warstwę programową zapełniły platformy LMS, a obraz i udźwiękowienie nabrały na znaczeniu. Sentione dokonało analiz, z których wynika, że frazy typu  „najlepsza kamerka internetowa” czy „najlepszy mikrofon do komputera” w Internecie w kwietniu 2020 r. były 450 proc. popularniejsze niż w lutym tego samego roku.

Teoretycznie może się wydawać, że w tego typu wydarzeniach najważniejsza jest treść i nie ma potrzeby inwestowania w porządny sprzęt czy np. w ogóle korzystania z kamery podczas spotkańmówi Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting. – To nieprawda. Ogromny procent komunikatu stanowi nie tylko to, co się mówi, ale jak jest się przy tym odbieranym przez słuchaczy – w jaki sposób się mówi, jak się przy tym zachowuje i wygląda. W przeprowadzonej przez ClickMeeting ankiecie na temat stosunku do zasad savoir-vivre na spotkaniach online blisko połowa respondentów stwierdziła, że włączanie kamery jest oznaką szacunku dla współuczestników – dodaje.

Jak donosi portal Marketsandmarkets, rynek produktów audio do 2024 r. wzrośnie z wartości 7,3 mld z 2019 roku do poziomu aż 8,5 mld dolarów. Oznacza to, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu szacowany jest na 3,2 proc.. Przyczynkiem tego ma być większe zainteresowanie konsumentów internetem rzeczy i rozwijającą się technologią audiowizualną. W oczywisty sposób wpłynie to na popyt na coraz bardziej profesjonalne urządzenia edukacyjno-korporacyjne. 

Jaka kamerka internetowa w 2021? Xiaomi z zasięgiem o ponad pięciokroć większym od konkurencji!

źrodło: https://www.morele.net/kamera-internetowa-xiaomi-imilab-full-hd-5943254/
źródło: https://www.morele.net/kamera-internetowa-logitech-c920-hd-pro-960-001055-770694/

Dane Sentione jasno pokazują, że w zeszłym roku Xiaomi wygryzło konkurencję na rynku kamer internetowych. Od początku 2021 roku kamery internetowe tej firmy były wymieniane ponad 2500 razy, a wszystkie wypowiedzi na jej temat osiągnęły zasięg na poziomie 3 mln wyświetleń.  Następną marką, choć już z nie tak imponującym wynikiem jest holenderska firma Trust, o której prawie 850 wzmianek dało efekt wyświetleń liczonych w 467 tysięcy odsłon. Jest to pięć razy mniejsza wartość niż w przypadku Xiaomi. Ostatnie miejsce na podium zajęła firma ze Szwajcarii, czyli Logitech.  Ta firma zyskała już tylko  389 wzmianek, ale wciąż ponad 420 tysięczny. zasięg. Później możemy znaleźć Creative i Razer. Singapurski Creative uzyskał niemal 300 wzmianek, które przełożyły się na 410 tysięcy widzów, a amerykańska firma Razer – 261 wzmianek i 279 tys. wyświetleń zasięgu.

Przykładowym narzędziem może być kamerka internetowa, która zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu Morele.net, czyli Xiaomi Imilab Full HD. Obecnie sprzęt kosztuje mniej niż 80 zł piastuje pierwsze miejsce w rankingu. Kamerę kupiło tam prawie 400 osób, opinii ma ponad  452, które dają jej 4,5 gwiazdki. Kamerka nie ma głośnika, posiada mikrofon monofoniczny, jej rozdzielczość sięga 1920 x 1080. Działa na USB i jest przeznaczona do użytku domowego.

Droższą propozycją jest Kamera internetowa Logitech C920 HD Pro (960-001055), która kosztuje niespełna 380 zł. Kupiło ją 245 osób, a 237 opinii pozwoliło jej zdobyć równe 5 gwiazdek. Specyfikację ma taką samą jak powyższa kamera od Xiaomi, z tym, że Logitech posiada mikrofon z możliwością odbioru dźwięku stereo.

Jaki mikrofon w 2021?

Oprócz obrazu, za który odpowiada narząd wzroku, stymulacji poddać należy inne zmysły. Poza oglądaniem wydarzeń i obserwacją monitora warto słyszeć przyjemny dźwięk, który dopełni proces poznawczy użytkownika. Mając na względzie wagę CUX, czyli doświadczeń użytkownika – klienta się producenci kursów zaczęli zwracać uwagę na to jak brzmi ich głos w odtwarzaczach swoich słuchaczy. Jeśli chodzi o mikrofony, to w 2021 roku największym zainteresowaniem polskich Internautów cieszyła się duńska marka Jabra, która zyskała prawie 447 wzmianek i zasięg na poziomie 892 tysięcy wyświetleń. Po Jabrze na drugie danie wskoczył HyperX, czyli marka należąca do znanego nam wszystkim HP. HyperX osiągnął wynik 451 wzmianek na swój temat, które zdobyły zasięg 430 tysięcy wyświetleń. Trzecie miejsce ma Sennheiser z Niemiec. Jak pokazuje Sentione, Polacy wypowiadali się na jej temat niespełna 400 razy. Dało to efekt 624 tysięcy widoczności. Na czwartym miejscu pod względem liczby wzmianek znalazła się wspomniana już przy kamerkach holenderska marka Trust – 316 wzmianek i 118 tys. wyświetleń zasięgu. Choć przy mniejszej liczbie wskazań, bo tylko 297, to zyskując 60 tysięcy więcej od Trust na piątym miejscu plasuje się producent mikrofonów Philips SPC.

Jeśli mamy zamiar korzystać z danego sprzętu w miarę regularnie, to zawsze warto zadbać o to, by był on jak najlepszej jakości w ramach dostępnego budżetu. Szczególnie znaczenie ma to w przypadku osób, które korzystają ze spotkań online i webinarów w pracy oraz zarabiają za ich pośrednictwem – wiadomo, że dobrej jakości obraz i dźwięk ułatwiają odbiór wydarzenia i pomagają budować profesjonalny wizerunek prowadzącego lub prowadzących – dodaje Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting.

Co do mikrofonów polecanych w sieci, jeden odbija się szczególnym echem – Jabra Speak 510. Zestaw głośnomówiący z wbudowanym dookoła głośnikiem jest w stanie wychwytywać dźwięki z dokładnością do nawet dwóch metrów, a urządzenie ma zasięg 30 metrów łączności od stacji bluetooth. Narzędzie oparte jest na technologii Bluetooth 3.0. Kosztuje około 480 zł.

Portal Ceneo wskazuje genialne oceny dla tego sprzętu, co pozwala nam sądzić, że jest on godny zaufania. Prywatne doświadczenia nakazują nam też z całą stanowczością postawić markę Jabra zaraz obok Sony i JBL pod względem zadowolenia z zestawów słuchawkowych. 

Przyszłość konferencji i spotkań online wydaje się mieć przed sobą dobre lata prosperity, zatem dobrze jest spojrzeć na rozwój sprzętu w tej materii. W końcu im lepsza jakość, tym lepsze wrażenia użytkowników i zadowolenie twórców., czego życzymy każdemu.

Bartek Drążkiewicz

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...