Reklama na Facebooku może przynieść wielu nowych klientów, którzy zostaną z nami na dłużej. Możemy skoncentrować się na pozyskiwaniu fanów, ruchu na naszej stronie albo zapisów na kursy. W tym artykule zaczniemy od podstaw – założenia konta i przejdziemy do uruchomienia pierwszej kampanii na pozyskanie fanów.
Jak założyć konto reklamowe?
W przypadku Facebooka mamy dwie opcje – konto prywatne oraz konto firmowe, tzw. business. W sposobie tworzenia kampanii czy rozliczania się nie ma między nimi różnicy. Zaczynają się one dopiero wtedy, gdy pomyślimy o wygodzie obsługi. Poniżej kilka argumentów za tym, aby korzystać z konta firmowego:
- Rozdzielenie komunikatów z konta business od konta prywatnego. Dzięki temu po pracy nie dostajesz powiadomień i możesz spokojnie się zrelaksować.
- Przy współpracy z agencją czy dawania dostępów pracownikom zdecydowanie wygrywa konto business. Agencję możemy dodać jako partnera, a z pracownikami nie trzeba być znajomymi na Facebooku.
- Przy tworzeniu posta z linkiem masz możliwość edycji nagłówka – po zweryfikowaniu domeny, co można zrobić tylko na koncie firmowym.
- Jeżeli masz kilka stron, to będziesz mógł dla każdej osobno stworzyć pixel oraz łatwiej będzie nimi zarządzać.
- Przejście do konta reklamowego jest dużo prostsze, wystarczy otworzyć stronę business.facebook.com.
Konto business bardzo łatwo założyć. Przejdź na stronę business.facebook.com, kliknij w prawym górnym rogu Utwórz konto. Trzeba zalogować się jak na konto prywatne, ale możesz też to zrobić z wykorzystaniem adresu firmowego. Koniecznie wykorzystaj prawdziwe dane, aby uniknąć blokady konta i weryfikacji, która może potrwać dość długo. I podążaj za wskazówkami. Należy dodać stronę, utworzyć konto reklamowe i pixel oraz podać dane rozliczeniowe.
Pierwsza kampania Facebook Ads
Jak już mamy gotowe konto firmowe to pora na utworzenie pierwszej kampanii. Klikamy utwórz i musimy wybrać cel naszej kampanii.

Jeżeli naszym celem jest zwiększenie ilości fanów to wybieramy opcję Aktywność, a następnie nad polem z nazwą kampanii zaznaczamy Polubienia strony.
Nazwa kampanii powinna być tak skonstruowana, abyśmy wiedzieli co się w niej znajduje, np. Polubienia strony – cała Polska. Podajemy budżet i możemy kliknąć Kontynuuj.
Jeżeli rozwiniesz więcej opcji to pojawi się pole Strategia składania ofert. W podstawowej konfiguracji jest tam wybrana opcja “Najniższy koszt”. Jest to najlepszy wybór na początek. System postara się jak najtaniej zdobyć fanów w ramach Twojego budżetu.
Kolejny krok to utworzenie zestawu reklam. Na początku podajemy nazwę, najlepiej taką, która będzie odzwierciedlać zawartość oraz wybieramy naszą stronę. Najważniejszą częścią jest ustalenie kierowania – możemy dodać listy odbiorców, dane demograficzne, a po rozwinięciu szczegółowych opcji targetowania zainteresowania, status czy rodzaj pracy. Ważne jest zachowanie koncepcji, że w jednym zestawie wykorzystujemy jedno kierowanie, np. Kobiety 25-40 interesujące się modą. W ten sposób będziemy mogli ocenić, którzy użytkownicy są dla nas najlepszą grupą docelową.
W sekcji Połączenia możemy wykluczyć użytkowników, którzy już podjęli działania na naszej stronie, więc nas znają, a nam zależy na nowych fanach.

Następny etap to umiejscowienie reklam, w którym, dla tego typu kampanii, mamy tylko możliwość wyświetlania reklam w aktualnościach na Facebooku.
Na końcu konfiguracji mamy do rozwinięcia więcej opcji i znajdziemy tu dwa punkty:
- Limit wydatków dla zestawu reklam – jeżeli tworzymy kilka kierowań w jednej kampanii to możemy chcieć podzielić między nie budżet. Jeśli tego nie zrobimy, to system sam podzieli wydatki między zestawy, oczywiście preferując ten najlepiej spełniający cel kampanii.
- Kiedy naliczymy opłaty – możemy wybrać, czy za każde wyświetlenie reklamy, czy dopiero jak ktoś polubi naszą stronę.
Ostatni etap to dodanie reklamy. Będzie składała się z jednego obrazu i tekstu nad nim. Facebook umożliwia nam zrobienie od razu kilku reklam z różnymi zdjęciami, abyśmy mogli w łatwy sposób przetestować różne wersje. Wymagania jakości obrazu:
- minimum 500×500 pikseli,
- proporcje kwadratowe (1:1),
- jak najmniej tekstu, maksymalnie 20%,
- format .jpg albo .png.
Jeżeli masz obraz o innych proporcjach, to jest możliwość przycięcia go w panelu. Możesz też użyć zdjęcia, które dodałeś wcześniej do swojej strony.
Przy dodanych obrazach pojawi się opcja Przekształć w film. W ten sposób nasza reklama może zyskać animację i bardziej przykuwać uwagę. Dostosowujemy teksty i kolorystykę do swojej firmy. Do wyboru mamy 10 szablonów.
Pozostało tylko opublikowanie kampanii i czekanie na pierwsze efekty.

Autor: Marta Koziarz, Head of SEM w DevaGroup
Zajmuje się zarządzaniem działem SEM. Postara się odpowiedzieć na każde pytanie z dziedziny marketingu. Analityka to jej pasja. Google Ads, Analytics i Tag Manager nie mają przed nią tajemnic.
.