Strona główna Marketing + sprzedaż Reklama kursów online na Facebooku od zera

Reklama kursów online na Facebooku od zera

Reklama na Facebooku może przynieść wielu nowych klientów, którzy zostaną z nami na dłużej. Możemy skoncentrować się na pozyskiwaniu fanów, ruchu na naszej stronie albo zapisów na kursy. W tym artykule zaczniemy od podstaw – założenia konta i przejdziemy do uruchomienia pierwszej kampanii na pozyskanie fanów.

Jak założyć konto reklamowe?

W przypadku Facebooka mamy dwie opcje – konto prywatne oraz konto firmowe, tzw. business. W sposobie tworzenia kampanii czy rozliczania się nie ma między nimi różnicy. Zaczynają się one dopiero wtedy, gdy pomyślimy o wygodzie obsługi. Poniżej kilka argumentów za tym, aby korzystać z konta firmowego:

  1. Rozdzielenie komunikatów z konta business od konta prywatnego. Dzięki temu po pracy nie dostajesz powiadomień i możesz spokojnie się zrelaksować.
  2. Przy współpracy z agencją czy dawania dostępów pracownikom zdecydowanie wygrywa konto business. Agencję możemy dodać jako partnera, a z pracownikami nie trzeba być znajomymi na Facebooku.
  3. Przy tworzeniu posta z linkiem masz możliwość edycji nagłówka – po zweryfikowaniu domeny, co można zrobić tylko na koncie firmowym.
  4. Jeżeli masz kilka stron, to będziesz mógł dla każdej osobno stworzyć pixel oraz łatwiej będzie nimi zarządzać.
  5. Przejście do konta reklamowego jest dużo prostsze, wystarczy otworzyć stronę business.facebook.com.

Konto business bardzo łatwo założyć. Przejdź na stronę business.facebook.com, kliknij w prawym górnym rogu Utwórz konto. Trzeba zalogować się jak na konto prywatne, ale możesz też to zrobić z wykorzystaniem adresu firmowego. Koniecznie wykorzystaj prawdziwe dane, aby uniknąć blokady konta i weryfikacji, która może potrwać dość długo. I podążaj za wskazówkami. Należy dodać stronę, utworzyć konto reklamowe i pixel oraz podać dane rozliczeniowe.

Pierwsza kampania Facebook Ads

Jak już mamy gotowe konto firmowe to pora na utworzenie pierwszej kampanii. Klikamy utwórz i musimy wybrać cel naszej kampanii.

Jeżeli naszym celem jest zwiększenie ilości fanów to wybieramy opcję Aktywność, a następnie nad polem z nazwą kampanii zaznaczamy Polubienia strony.

Nazwa kampanii powinna być tak skonstruowana, abyśmy wiedzieli co się w niej znajduje, np. Polubienia strony – cała Polska. Podajemy budżet i możemy kliknąć Kontynuuj.

Jeżeli rozwiniesz więcej opcji to pojawi się pole Strategia składania ofert. W podstawowej konfiguracji jest tam wybrana opcja “Najniższy koszt”. Jest to najlepszy wybór na początek. System postara się jak najtaniej zdobyć fanów w ramach Twojego budżetu.

Kolejny krok to utworzenie zestawu reklam. Na początku podajemy nazwę, najlepiej taką, która będzie odzwierciedlać zawartość oraz wybieramy naszą stronę. Najważniejszą częścią jest ustalenie kierowania – możemy dodać listy odbiorców, dane demograficzne, a po rozwinięciu szczegółowych opcji targetowania zainteresowania, status czy rodzaj pracy. Ważne jest zachowanie koncepcji, że w jednym zestawie wykorzystujemy jedno kierowanie, np. Kobiety 25-40 interesujące się modą. W ten sposób będziemy mogli ocenić, którzy użytkownicy są dla nas najlepszą grupą docelową.

W sekcji Połączenia możemy wykluczyć użytkowników, którzy już podjęli działania na naszej stronie, więc nas znają, a nam zależy na nowych fanach.

Następny etap to umiejscowienie reklam, w którym, dla tego typu kampanii, mamy tylko możliwość wyświetlania reklam w aktualnościach na Facebooku.

Na końcu konfiguracji mamy do rozwinięcia więcej opcji i znajdziemy tu dwa punkty:

  • Limit wydatków dla zestawu reklam – jeżeli tworzymy kilka kierowań w jednej kampanii to możemy chcieć podzielić między nie budżet. Jeśli tego nie zrobimy, to system sam podzieli wydatki między zestawy, oczywiście preferując ten najlepiej spełniający cel kampanii.
  • Kiedy naliczymy opłaty – możemy wybrać, czy za każde wyświetlenie reklamy, czy dopiero jak ktoś polubi naszą stronę.

Ostatni etap to dodanie reklamy. Będzie składała się z jednego obrazu i tekstu nad nim. Facebook umożliwia nam zrobienie od razu kilku reklam z różnymi zdjęciami, abyśmy mogli w łatwy sposób przetestować różne wersje. Wymagania jakości obrazu:

  • minimum 500×500 pikseli,
  • proporcje kwadratowe (1:1),
  • jak najmniej tekstu, maksymalnie 20%,
  • format .jpg albo .png.

Jeżeli masz obraz o innych proporcjach, to jest możliwość przycięcia go w panelu. Możesz też użyć zdjęcia, które dodałeś wcześniej do swojej strony.

Przy dodanych obrazach pojawi się opcja Przekształć w film. W ten sposób nasza reklama może zyskać animację i bardziej przykuwać uwagę. Dostosowujemy teksty i kolorystykę do swojej firmy. Do wyboru mamy 10 szablonów.

Pozostało tylko opublikowanie kampanii i czekanie na pierwsze efekty.

Autor: Marta Koziarz, Head of SEM w DevaGroup

Zajmuje się zarządzaniem działem SEM. Postara się odpowiedzieć na każde pytanie z dziedziny marketingu. Analityka to jej pasja. Google Ads, Analytics i Tag Manager nie mają przed nią tajemnic.

.

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...