Strona główna Marketing + sprzedaż Webinary, ich rozwój podczas pandemii oraz budowanie wizerunku a sprzedaż kursów

Webinary, ich rozwój podczas pandemii oraz budowanie wizerunku a sprzedaż kursów

Autor: Redakcja Online Courses Space

Webinary i wideokonferencje są znane już od dłuższego czasu. Korzystaliśmy z nich sporadycznie, lecz w czasach pandemii zyskały niezwykłą popularność. Szkoły, uczelnie, korporacje, małe firmy, konferencje, szkolenia, spotkania itp. przeniosły się do świata wirtualnego. Zmiany nadeszły bardzo szybko i na pewno większość z nas je odczuła. ClickMeeting porównał swoje wewnętrzne dane z marca 2019 oraz marca 2020 i powstał raport o świecie webinarów sprzed i po pandemii.  

Według danych badanej platformy liczba spotkań organizowanych online w marcu 2020 roku wzrosła ponad 4 razy, a średni czas trwania wydarzenia się skrócił o 9 min. W przeciwieństwie do czasu uczestnictwa w wydarzeniu, które średnio wydłużyło się o 3 min. 

Jak pokazuje powyższy raport, branża webinarów bije rekordy popularności i nieustannie się rozwija. Pandemia ciągle nam towarzyszy, a ta dziedzina nie stoi w miejscu. Cały czas pojawiają się nowe platformy i udogodnienia. 

Jak za pomocą webinarów promować swoją markę, brand?

Twoja kariera i rozwój kursów online dużo zależą od Twojej marki osobistej. Własną markę tworzymy cały czas, nawet nie zdając sobie sprawy z tego, kiedy to się dzieje. Publikujemy posty w social mediach, udzielamy się na forach czy występujemy na konferencjach. Te wszystkie aspekty tworzą jedną całość. Ważne jest, aby świadomie zacząć kreować wizerunek i postrzeganie nas przez innych.

Wykorzystaj swoje atuty! 

Personal branding opiera się na budowaniu społeczności i tworzeniu profesjonalnego, indywidualnego wizerunku. Reputacja bardzo zależy od wiarygodności i autentyczności działań. Na początku podejmij decyzję, co chcesz robić, czym się zajmować, w czym jesteś dobry lub w jaką niszę chcesz “uderzyć”. Wypisz wszystkie pozytywne cechy i umiejętności, które posiadasz. Pomyśl, co jest Twoją pasją i jaką wartość możesz przekazać uczestnikom Twoich webinarów. Połączenie pasji i zarabianie na tym pieniędzy to doskonały MIX. Pamiętaj, że stworzenie webinaru to mnóstwo pracy i czasu i zdecydowanie łatwiej będzie Ci stworzyć taką prelekcje online i wyróżnić się na rynku wykorzystując swoje pasje. 

Daj coś od siebie! 

Gdy już wybierzesz obszar, którym chcesz się zajmować, czeka Cię mnóstwo godzin pracy. Budowanie społeczności wokół własnej marki, to długi i ciągły proces. Tworząc ją, pamiętaj, że webinar jest dodatkiem do Twojej listy rzeczy i usług. Swoim odbiorcom musisz zapewnić darmowy content. Pokaż się w roli eksperta, daj im coś, żeby Cię zapamiętali i chcieli wrócić.

PRO TIP: Na koniec webinaru możesz zaoferować usługę za FREE np. darmowy szablon do prezentacji czy zrobiony PDF z 10 przepisami na ciasta bez glutenu. Wystarczy, że użytkownicy wypełnią formularz, a na maila otrzymają zaproponowany bonus. Wilk pełny i owca cała! Ty otrzymujesz maila użytkownika, a on gratis.

Wykorzystaj email marketing

Warto pamiętać o zbieraniu listy mailingowej i przypominaniu Twojej społeczności o sobie i swoich usługach. Email marketing to jedna z najbardziej skutecznych form promocji, wykorzystywana do zwiększania lojalności wśród klientów, pozyskiwania nowych, zwiększania sprzedaży, ruchu na stronie czy edukacji użytkowników. To od Ciebie zależy jaką strategię i cel wybierzesz.  

Nie spamuj! Twoja społeczność jest zasypywana dziesiątkami maili każdego dnia – przekazuj im wartościowe treści, z których skorzystają.

Pielęgnuj więzi

Bardzo dobrym sposobem na budowanie społeczności w trakcie webinaru jest wymienianie lub odwoływanie się do konkretnego komentarza danej osoby. Możemy np. podziękować danej osobie za dobrą radę czy po prostu odnieść się do słów, które powiedziała. Social media to doskonała okazja do budowy zaangażowanej grupy osób. Dzięki wchodzeniu w interakcje z odbiorcami, udzielającymi się aktywnie w mediach społecznościowych lub pod webinarami, możemy łatwiej optymalizować płatne promocje. 

Pokaż, że liczysz się ze zdaniem uczestników!

Feedback to bardzo istotna rzecz, aby uniknąć błędów w przyszłości, ale i żeby pokazać, że interesuje Cię opinia innych. Poznasz czy uczestnicy byli zadowoleni, co im się nie podobało oraz jak ulepszyć szkolenie. Pamiętaj! Zadowolony klient poleci Cię innym, a to wpłynie na rozwój Twojej marki. Jesteśmy atakowani reklamami z wielu stron i coraz mniej im ufamy. Rekomendacje od bliskich nam osób są bardziej wiarygodne i sprawiają, że szybciej sięgniemy po tą usługę niż gdybyśmy mieli skorzystać z niej bez polecenia. 

Inspiruj i edukuj!

Swój wizerunek budujesz cały czas, więc warto o niego zadbać, nawet jeżeli jeszcze się zastanawiasz, czy chcesz prowadzić webinary. Może to dobry moment na chwilę przemyślenia, co mogę zaoferować innym. Wartościowe i merytoryczne spotkania w sieci zaprocentują w przyszłości. Masz już swoją zaufaną społeczność? Warto pomyśleć o wprowadzeniu pełnej oferty kursów online.

Jeżeli, czeka nas kolejny powrót do lockdownu, to branża kursów i szkoleń online wydaje się być bezpieczna. Pomyśl, może warto przenieść biznes do Internetu. 

Powodzenia w organizacji webinaru!

Pełny raport jest dostępny na stronie: https://knowledge.clickmeeting.com/uploads/2020/06/cm-covid-2020-report_PL.pdf

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...