Strona główna Marketing + sprzedaż Wykorzystaj Black Friday i Cyber Monday w branży kursów online!

Wykorzystaj Black Friday i Cyber Monday w branży kursów online!

Autor: Redakcja Online Courses Space

Do corocznego święta wyprzedaży i promocji pozostało już niewiele czasu! W tym roku Black Friday oraz Cyber Monday przypadają odpowiednio na 27 i 30 dzień listopada. Warto więc ruszyć z przygotowaniami kampanii promocyjnej jak najszybciej, ale i z rozsądkiem. 

Jak się przygotować na te dwa dni? 

Przygotuj plan promocji! 

Działania realizowane chaotycznie, które na pierwszy rzut oka wydają się być odpowiednie, mogą doprowadzić do fiaska całej kampanii. Przygotuj dokładną strategię swojej akcji na Black Friday. Przemyśl ile czasu potrzebujesz na przygotowanie materiałów promocyjnych, jak długo będzie trwała akcja, co konkretnie masz do zaoferowania swoim obecnym oraz być może nowym klientom. Zbuduj napięcie wśród swoich odbiorców tak, by z niecierpliwością czekali na koniec listopada.

Co możesz zaoferować klientom?

Można powiedzieć, że ile głów tyle pomysłów. Jeżeli posiadasz już swoich stałych klientów zaangażuj ich w budowanie swojej strategii. Zapytaj wprost jaka promocja z okazji Black Friday ich zdaniem byłaby najbardziej zachęcająca do skorzystania.  Wykorzystaj w tym celu swoje social media, np. grupę na Facebooku lub Instastory. 

My przygotowaliśmy dla Was kilka rozwiązań, ale i tak proponujemy zrobić burzę mózgów i dopasować promocję pod Twoją komunikację. 

Nasze propozycje: 

  • Kody rabatowe są jedną z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod pozwalających nakłonić klienta do zakupu kursu, np. podarujmy kod  zniżkowy o wartości 10-15%, ale nie ograniczajmy się tylko do jednego dnia. Ustaw jego ważność na co najmniej kilka dni.  Wysokość zniżki ustalasz sam w zależności od tego, co chcesz i możesz zaoferować. Im wyższy rabat, tym łatwiej będzie Ci zachęcić klienta do zakupu Twoich kursów.
  • Bonusy i specjalna oferta to dobre rozwiązanie kiedy nie chcesz obniżać ceny swoich produktów. Możesz wykorzystać ją do zaoferowania  podstawowego pakietu wzbogaconego o coś dodatkowego, np. niepublikowane wcześniej materiały.  Pamiętaj, aby była atrakcyjna zarówno dla przyszłych, jak obecnych klientów. 

Brak pomysłu? Któraś z naszych pozycji na pewno Cię zainspiruje. Możesz na przykład:

  • sprzedawać kursy o wydłużonym dostępie. Jeżeli standardowo użytkownik otrzymuje miesięczny dostęp do platformy, tym razem możemy przedłużyć ten okres o dodatkowy miesiąc! Ty zarobisz tyle samo, a kursanci będą mieć wartość dodatnią! 
  • Kursy w pakiecie! Udostępnij całą kategorię sprzedaży w okazyjnej cenie. Pamiętaj o wyraźnym zaznaczeniu, że ta cena obowiązuje tylko i wyłącznie przez okres trwania promocji. 
  • Bonusy, które będą dostępne wyłącznie w danym okresie sprzedaży. Wyraźne zasugerowanie klientowi, że przedstawiona przez Ciebie oferta jest ograniczona czasowo sprawia, że jeżeli coś jest trudno dostępne, to tym samym bardziej pożądane. Jako bonus możesz przygotować ebooka lub checklistę, która jest coraz bardziej popularna. Wyraźnie zaznacz, że dodatkowe materiały nie są dostępne w regularnej sprzedaży. 

Jak szybko stworzyć promocyjnego ebooka lub checkliste w 5 krokach? 

  1. Znajdź kilka swoich najpopularniejszych artykułów na blogu (jeżeli takowy posiadasz, a jeżeli nie, podziel się najistotniejszymi rzeczami z Twoich kursów i scal je w jeden plik.
  2. Pamiętaj o odpowiednim zredagowaniu.  Wybierz te fragmenty, które najbardziej przydadzą się Twoim klientom. 
  3. Nie zapomnij o spójnym projekcie graficznym. Wybierz jeden z gotowych szablonów w Canvie lub stwórz własny. Jeżeli nie wiesz jak się do tego zabrać zobacz nasz artykuł, poznaj Canve oraz zapoznaj się z bazą portali z darmowymi zasobami. Dzięki temu tworzenie okładek do kursów online, grafik do social mediów nie powinno sprawiać w przyszłości większych problemów.
  4. Zapisz w wersji PDF.

Gdzie przeprowadzać promocję?

  • Social Media – tutaj odbywa się zazwyczaj większość naszej komunikacji, dlatego zadbajmy o wcześniejsze przygotowanie postów, które będą estetyczne i spójne z naszą kampanią.  
  • Przed Black Friday pamiętaj także o płatnej kampanii w Google Ads lub na Facebooku.
  • Jeżeli nie masz jeszcze połączonego konta z systemem do email marketingu jak np. Freshmail – zrób to jak najszybciej! Dzięki temu  usprawnisz proces tworzenia bazy adresowej swoich klientów automatycznie po zakupie kursu.  Gotowa baza doskonale sprawdzi się podczas informowania o nowych kursach, produktach, a także o trwających i nadchodzących akcjach promocyjnych. W mailingu możesz przesyłać indywidualną ofertę skierowaną do danego klienta i dopasowaną do jego wcześniejszych zakupów.

Kliknij TUTAJ i poznaj trzy darmowe platformy, które doskonale sprawdzą się na początku drogi z tworzeniem kampani mailingowych. .

W tym roku Black Friday i Cyber Monday nałożyły się na trwający mini lockdown, podczas którego i tak wszyscy przenieśli się z zakupami  do Internetu. Do tego dobrze nam znany w czasie Czarnego Piątku zakupowy szał klientów może znacząco przyczynić się do wzrostu sprzedaży Twoich kursów online. Dlatego proponujemy jak najszybciej wziąć się do działania. Niech tegoroczna kampania będzie efektem dobrego i przemyślanego planu, a nie działaniem na ostatnią chwilę.

Black Friday sięga aż wczesnych lat 50-tych ubiegłego wieku i zawsze przypada w ostatni piątek listopada. Tradycja ta pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, ale z każdym rokiem i w Polsce zyskuje coraz więcej zwolenników. Z tej okazji powstał również nasz lokalny portal black-friday.pl, gdzie podczas tego święta publikowana jest lista ofert przygotowanych na 27 listopada. Promocje online trwają cały weekend, aż do Cyber Monday.

Cyber Monday powstał w 2005 roku i zawsze przypada w poniedziałek po Black Friday. Powstał w latach kiedy kupujący nie byli jeszcze przekonani do zakupów przez Internet. Sklepy internetowe zaczęły prowadzić swoje osobne sprzedaże, aby konkurować z tradycyjnymi sklepami. 

Jaka jest różnica między Black Friday a Cyber Monday

Kiedyś różnica była taka, że Black Friday obowiązywał w sklepach stacjonarnych a Cyber Monday był odpowiedzią na to wydarzenie stworzoną w cyberprzestrzeni. Obecnie ta granica się zaciera, a dla nas są to dwie dobre okazje aby zwiększyć sprzedaż kursów! 

powiązane wpisy

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Akceptuję Czytaj więcej...